|
Optiuni strategice
a) Dezvoltarea curriculara
Adaptarea curriculara presupune corelarea obiectivelor stabilite la nivelul sistemului national de invatamânt cu cele caracteristice invatamântului special.
Intrucât scoala speciala este:
- o sursa de educatie diferentiata, potrivit particularitatilor individuale, pentru copii cu deficienta moderata
- o sursa pentru educatia integrata a copiilor cu CES
- scoala incluziva, integratoare, pentru copii cu deficit de intelect sever sau profund, copii cu insucces scolar din scoala publica
Adaptarea curriculara presupune:
- curricule potrivite gradului de deficienta, particularitatilor individuale, nivelului de instruire ale copiilor;
- programe de interventie individualizata care presupun: program curricular adaptat si interventie de suport caracteristica;
b) Dezvoltarea resurselor umane
- incadrarea cu personal didactic calificat, abilitat pentru educarea copiilor cu cerinte educative speciale;
- participarea cadrelor didactice la cursuri de formare privind strategiile si practicile didactice moderne precum si strategiile si practicile incluzive;
- elaborarea in cadrul activitatilor metodice, a unor materiale de uz intern cum ar fi proiecte de programe scolare, suplimente la manualele existente etc.;
c) Atragerea de resurse financiare si dezvoltarea bazei materiale
- solicitare de fonduri bugetare suplimentare Consiliului Judetean pentru reparatii si dotari;
- demersuri pe lânga Inspectoratul scolar Judetean in vederea obtinerii de mijloace moderne de invatamânt;
- sponsorizari ale activitatilor educative din partea societatilor particulare, agentilor economici, ONG-uri;
- desfasurarea unor activitati cu implicarea directa a elevilor – recompensate, in colaborare cu Ocolul Silvic (colectare de fructe de padure etc.);
d) Dezvoltarea relatiilor comunitare
- intarirea colaborarii cu Primaria orasului Tg. Lapus in vederea identificarii copiilor cu cerinte educative speciale din satele apartinatoare orasului si stabilirea posibilitatilor de scolarizare a acestora;
- colaborarea cu familiile elevilor pentru a deveni parteneri reali ai scolii in actiunea educationala;
- organizarea unor actiuni comune cu elevii din scoala publica (activitati sportive, concursuri, actiuni cu caracter ecologic);
- organizarea unor activitati educative in colaborare cu Politia, Jandarmeria, cadre medicale;
- consilii tematice, mese rotunde organizate impreuna cu cadre didactice din invatamântul public;
|
|